• Hem
  • Hur beställer jag?
  • Kundinformation
  • Kontakta oss
  • Beställ nu
0
  • Hem
  • Hur beställer jag?
  • Kundinformation
  • Kontakta oss
  • Beställ nu

Vanliga frågor

Vad är det för hyresvillkor som gäller?
Svar: Hyresvillkoren finns beskrivna i ett pdf-dokument. Se villkoren här.

När måste man beställa för att vara säker på att få det man vill ha?
Svar: Normalsortiment är under lågsäsong inga problem. Då kan vi lösa det mesta med en veckas framförhållning. Vissa udda artiklar som vi inte har stort lager av kan självklart ta slut, samt om det är ett par stora evenemang i Stockholm samma helg kan det vara problem. Under maj-juni, aug-sep och december, är det mesta uthyrt, och då krävs framhållning.

Kan man ändra i beställningen?
Svar: Ja, det går bra att göra en preliminär bokning, och göra förändringar fram till en vecka innan. Därefter genomför vi ändringar i mån av tid.

När kan man senast avboka?
Svar: Gällande hyrgods kan man avboka fram till 2 dagar innan, utan kostnad.

Måste man diska det man hyr, och hur är det med linnedukarna?
Svar: Nej disk ingår för porslin, glas och bestick, och även tvätt av linne ingår i hyrespriset.

Hur länge får man hyra? När får man hämta?
Svar: En hyra gäller för 3 dagar men för ett tillfälle. Leveransdag, användnings dag, och retur dag. Gäller hyran en helg, hämtas/levereras hyr godset på fredagen och returneras på måndagen. (Se våra öppettider)Är evenemanget på en helg så gäller priset hela helgen. Vid veckohyra debiterar vi två hyror. Längre perioder ger vi offert på.

Kan man få det levererat?
Svar: Ja, vi kan leverera och hämta hyrgodset. (Se våra leveransvillkor)

Vad händer om något går sönder?
Svar: Vi räknar av beställningen och debiterar saknat gods med inköpspris plus 25 %.

Finns det försäkringar?
Svar: Nej det finns ingen specifik försäkring att teckna, utan kunden är ansvarig för godset under hyresperioden. Normal täcker en vanlig hemförsäkring eller företagsförsäkring.

Hur betalar jag?
Svar: Vi fakturera aldrig privatpersoner. Ni har flera betalningsalternativ. Kontant/kort/Swish vid hämtning hos oss. Direkt betalning till vårt bankkonto eller Swish innan leveransen. För övriga frågor, kontakta oss!

  • Information

    • Betalningsvillkor
    • Hyresvillkor
    • Kontakta oss
    • Samarbetpartners
    • Sunt förnuft
    • Transporter
    • Vanliga frågor