Kikiriki sök produkt

Ring och boka på:031-681780

Min förfrågan:

Priser: Inkl. moms Exkl. moms

Vanliga frågor

 

Här har vi sammanställt de mest frekventa frågorna som ställs till oss.
Läs gärna igenom dessa om ni har några funderingar innan ni kontaktar oss.
Vill ni ha hjälp att förtydliga eller har ytterligare frågor är ni självklart
välkomna att höra av er till oss på 031-681780 eller info@kikiriki.se


 

 

Allmänt

 

Hyresvillkor
Här finner ni fullständiga hyresvillkor.

 

Hur går jag tillväga för att boka?
Skapa en förfrågan genom att klicka i de produkter du är intresserad av, fyll därefter i information och eventuella frågor.
Vi återkopplar därefter med en bekräftelse, offert eller kontaktar er för ytterligare information. 

 

Hur lång tid innan bör jag senast boka?
Det är alltid bra att vara ute i god tid, särskilt under student- och bröllopstider.
Därefter kan mindre förändringar göras närmare inpå för att t ex justera antal bord och stolar.

 

Vilken storlek på tält ska jag välja?
Utgå från vår möbleringsguide där ni kan hitta förslag baserat på antal gäster och på tältmodell.

 

Kan jag göra en preliminär bokning?
Vi gör inga preliminära bokningar, är man osäker på exakt antal gäster kan ni göra justeringar
i antal och byta artiklar till motsvarande produkter förutsatt att de finns tillgängliga. 

 

Måste jag diska porslinet?
Nej, porslinet måste inte vara diskat men det ska sköljas av innan återlämning och ställas tillbaka i emballage det kom i.

 

Måste jag tvätta bordsdukarna?
Nej, vi tvättar och stryker, det är däremot viktigt att dukarna återlämnas torra.

 

Vilket skick ska materialet vara i?
Materialet ska lämnas tillbaka i samma skick och packas på samma sätt som när de hämtades.
Tält kan givetvis vara blöta men har ni fått en presenning med ert tält så skall denna
användas i samband med uppsättning och nedtagning av ert tält.

 


 

Självhämtare

 

När kan jag hämta samt returnera det jag hyrt?
I normalfallet hämtar ni ert material dagen innan och returnerar dagen efter.
Ska ni hyra över helgen hämtar ni fredag och returnerar måndag. 
Vilken dag samt tid ni ska hämta framgår alltid i er bokningsbekräftelse,
vad som står där gäller alltid så kontrollera att tiderna stämmer.

 

Hur länge får jag hyra produkterna?
Du betalar endast för användningsdagen, vi tar inget extra betalt för att ni hämtar dagen innan och returnerar dagen efter.
Vill ni hyra produkterna en längre tid så kontaktar ni oss för offert.

 

Hur stort fordon behöver jag?
Vid tälthyra så rekommenderar vi att ni hämtar med släpkärra.
Har ni mindre material som är hopfällbart så räcker ofta en personbil, de flesta produkterna har måttangivelser
för att ge er möjlighet att göra en bedömning. Kontakta oss om ni är osäkra så kan vi göra en bedömning åt er.

 

Kan man själv montera tälten?
Samtliga tält som ligger under gör-det-själv får privatpersoner montera, resten monteras av oss. 
Aluminium och kopplingar har färgmarkeringar.

 


 
  

Leverans & Montering

 

Hur mycket kostar det att få det utkört?
Leveranspriserna sätts individuellt och styrs av er adress samt hur mycket material de gäller.
Om du vill få en prisuppgift på leverans så väljer du artiklar samt ber om ett leveranspris vid utcheckning.

 

Vad ingår i en körning?
I en leverans ingår framkörning samt ett visst antal minuter av- och pålastning. Önskas inbärning i fastighet behöver vi
veta det innan så att vi kan göra en bedömning. Ska materialet levereras in i en fastighet så behöver vi veta vilka om
materialet kan rullas på plats, om hissar finns eller om vi måste bära upp det för trappor. 

 

När kör ni ut min order?
Leveransdagen är alltid angiven i er bokningsbekräftelse, i normalfallet kommer vi dagen innan och
hämtar dagen efter hyresdagen om ingenting annat efterfrågas. Vi meddelar i förväg vilken tid vi
kommer så att ni kan vara på plats för att ta emot materialet. 

 

Montering
När vi monterar ert material kommer vi överens om en tid då tältet ska vara uppsatt, vid bröllop erbjuder vi
uppsättning två dagar innan så att ni har en dag på er att dekorera. När vi sedan tar ner tältet efter ert evenemang
ska det vara tömt och städat. 

 

Montering- samt hantering – tält
Priserna avser montering/nedtagning under ordinarie arbetstid, att vi kan köra hela vägen fram (0-20m)
samt att vi kan stormsäkra tält med spik i marken eller spännband i fasta föremål.
Materialet ska obehindrat kunna bäras från våra fordon till byggnationsplatsen som ska
vara fri för montering utan åtgärd.

 

Montering- samt hantering – möbler
Montering i samband med möbler och tillbehör är innebär en hanteringskostnad.
Vi hanterar och tar materialet från våra bilar, sätter upp och placerar det på anvisad plats.
Efter er tillställning så tar vi ner och tillbaka materialet.

 


 

 

Betalning

 

När ska jag betala för min bokning?
I er bokningsbekräftelse så finns fullständiga uppgifter på vilka betalningsvillkor som gäller för din bokning.
Det är viktigt att ni följer betalningsanvisningarna för att er order ska bli behandlad och utförd.

 

Kan vi beställa mot faktura?
I dagsläget erbjuder vi endast fakturabetalning till företag efter sedvanlig kreditupplysning.

 

Krävs förskottsbetalning?
I dagsläget tar kräver vi förskottsbetalning på utvalda produkter, mer information
om förskottsbetalning finner du här.